Dennis-van-Weeghel.reismee.nl

Las Vegas

Las Vegas dag 1 The Strip (noordelijk + midden)

In de middag ben ik aangekomen met het vliegtuig en ben toen direct inde limosine gestaptrichting mijn hotel. Daar kon ik gelukkig zonder veel problemen een kamer krijgen om mijn spullen op te bergen en mijzelf op te frissen.Hiervandaaneven kort door de Fremont street experience gelopen en ben toen over de Las Vegas Boulevardnaar de strip gelopen.Dat duurde ongeveertwee uur om het noordelijk gedeelte daarvan te bereiken. Na aardig uitgedroogd te zijngeweest heb ik daar even moeten bijtanken. Ikben zelfs doorgelopen tot het middengedeelte van the strip en vanaf daar weer helemaal teruggelopen naar mijn hotel. Deze dag zekeracht uur stevig doorgelopen.Erg leuk om de omgeving te zien maar wel vermoeiend met die hitte. Je merkt echt dat je midden in de woestijn loopt. Inde avond nog kort in Fremont streetrondgehangen wat erg mooiwas geworden sindshet donker werd.zie foto's

Las Vegas dag 2 The strip (noordelijk + midden)

Deze ochtendheb ik heerlijk uitgeslapen met de airco aan. Rond de middag stond ik weer fris op straat om ergens een ontbijt te zoeken. Inmiddels was ik erachter gekomen dat er goedkope bussen rijden over de gehele strip en ook langs mijn hotel.Zodoende had ik deze bus gepakt richting het middelste gedeelte van the strip. Daar heb ik ookmooie foto's kunnen maken maar ik moest wel af en toe afkoelen ergens in een hotel of casino gezien de hitte.Ik heb gelijk al een goede show kunnen zien bij de Bellagio fontains. Tegen de avond ben ikterug gaan lopenrichting het hotel en hebik op deFremont streetnog een paar biertjes gedronken.zie foto's

Las Vegas dag 3 The strip (zuidelijk + midden)

Heerlijk uitslapen met de airco aan. Hetlijkt wel of je in een soort coma zit echt heerlijk een beetje slaap had ik wel nodig. Na eenmaal buiten te zijn geweest ben je ook meteen wakker met die droogte en warmte. Na al die dagen veel lopenhad ik inmiddelsblaren gekregen onder mijn voeten.Heb daarom een dagkaart van de bus gekocht zodat ik makkelijk kon reizen. Ben tegen de middag al vroeg op stap gegaanen met de bus meteen doorgereden richting het zuidelijk gedeelte vanthe strip.Daar heb je demooistehotels staan zoals de Luxor. Datis een hotel gebouwd als zijnde een piramide. Dit wist ik eigenlijk niet dusdaar stond ik wel van te kijken. Op mijn foto's kun je wel goed zien dat dit gewoon een hotel is met kamers echt ongeloofelijk. Tegen het einde van de middag ben ik weer eventjes naar het hotel geweest. En ik heb in de Fremont street nog een paar biertjes gedronken. In de avond laat ben ik wederom naar the strip vetrokken en heb ik in het middelste gedeelte van de strip nog wat rondgelopen. zie foto's

Las Vegas dag 4 Fremont street experience

Deze dag heb ik heel relaxt een paar films gekeken op de hotelkamer met de airco aan. Had het wel eventjes gehad met al dat lopen en de warmte en de vele mensen. Deze dag heb ik veel rondom het hotel gelopen wat zich aan de Fremont street experience bevind. Dit zijn allemaal hotels en casino's aangelegen aan een straat met een enorm groot videoscherm overkoepelend.In de avond heb je daar een aantal shows met muziek erbij. Het is echt indrukwekkend om te zienen heb daar ook een aantal video's gemaakt zodat je een goede indruk kan krijgen. Eigenlijk doe je weinig anders danbier drinken en achter een gokautomaat zitten zoals iederander daar ook eigenlijk doet. Zou dit alleen niet drie weken elke dag lang achter elkaar kunen doen.Meteenenkele dollarben ik achter een gokautomaatgaan zitten waarbij je al met een cent inzet kon gokken. Leuke bezigheidvervolgens kom je je niet meer van je geld af wat je hebt ingezet. Geen wonder dat mensen er ook urenachter zittenmet eten drinken en alles dat daar gebracht werd.zie foto's

Las Vegas dag 5 The strip (zuidelijk + midden)

De laatste dag in Las Vegas heb ik over het algemeen een beetje rondgelopen over de gele strip. Aangezien ik toch met de bus was en van wat kleingeld af moest. Ik heb geprobeerd alle laatste mogelijke foto's die ik nog niet had te nemen. Dit was gelukkig allemaal goed verlopen aangezien ik nog wel ruimte genoeg had op mijn geheugen. Ik heb rondgelopen op de the strip waar ik nog gekeken heb naar een leuke souvenir voor mijzelf. Helaas niks kunnen vinden aangezien het bij mijn hotel veel goedkoper was. Tegen de avond weer terug naar het hotel geweestom daar de laatste dingen nog te kopen wat ik in mijn koffer nog kon meenemen. Heb leuke kledingen wat kleine dingen kunnen kopen. Midden in de nacht weer richting het vliegveld vertrokken voor de terugreis. Niet wetende dat dit nog een hele reis zou gaan worden. Helaas zitde vakantie er alweer op voor mij. zie foto's

De terugreis had ik wel enorme vertraging opgelopen.Vlak voorhet opstijgen met het vliegtuig in Las Vegas kwamen wij erachter dat de rechter rolroer (ook wel de ailerons genoemd) tegen de flaps is vast komen te zitten. Hierdoor was het onmogelijkhet vliegtuig al vliegende te besturen. Met de laatstecheck op de taxibaan vielme dit al op.Normaal werkt de piloot een checklist af en test dit eenmalig. Ik kon door hetraam zien dat dit meerdere keren gebeurde zonder succes.Wij moesten helaas drie uur in het vliegtuig wachten tot er een monteur was langsgeweest maar ik had de hoop al opgegeven dat we met dat vliegtuig nog gingen vliegen.Vervolgens heb ik uren moeten wachten op nieuwe kaartjes. Ik stond na 12 uur nog steeds op hetzelfde vliegveld. Gelukkigkon ik overgeboekt worden. Maar ik moest alleen nog een extra stopover maken in Parijs. Helaas ben ik vetrokken zonder mijn bagage want diezat nog steeds in het andere vliegtuig. Deze hebben ze dan ook later bij mij thuisgebracht.

Joyce

Hey Dennis,

Ik heb je foto's bekeken indrukwekkend daar allemaal
hoor. Het zijn mooie foto's geworden.
Je hebt het daar wel erg naar je zin gehad begrijp ik.
Behalve dan dat je koffer met het vliegtuig al was vertrokken en jij nog in Las Vegas was ?
Maar gelukkig dat je via via toch nog een vlucht naar Amsterdam hebt kunnen regelen.

Groetjes Joyce.

Nicolay Berbers

Hoi Dennis,

Complimenten voor de foto's en video's.
Ik ga je weblog ook vermelden op mijn site www.ilovelasvegas.nl Zo kunnen anderen ook genieten van je reisverhaal.

Viva Las Vegas,

Nicolay Berbers
Webmaster
www.ilovelasvegas.nl

Dennis van Weeghel

Erg leuk dat mijn site nu ook al te zien is vanuit een andere site. Bedankt voor je complimenten en de site ziet er goed uit. Groeten Dennis